torsdag 29 juli 2010

Sommar i P1 2010

Förra året inledde jag sommaren med att tipsa om vilka barnboksförfattare som ska prata klockan ett i P1 under årstiden. Varför jag inte gjort det i år, kan man fråga, men det leder ingenstans, för jag har inget bra svar. Men idag fick jag syn på att det är Pija Lindenbaums tur att prata och då kunde det ju vara läge att tipsa er om det. Hon pratar alltså klockan 13:00 och repriseras klockan 22:12.

Fler barnboksskapare att se fram emot är Birgitta Stenberg, den fjärde augusti och Niklas Rådström, den tjugoandra i samma månad. Eva Dahlgren har redan hunnit prata, men går att lyssna på igen om du går till lyssningsarkivet och letar dig till den tjugosjunde juni.

Vad har DÄIKB på gång nu då? Jo, jag håller på att redigera avsnitt 16 (som handlar om DÖDEN) och pappa Blipblip har lovat att blogga om Sagan om den perversa kaninen som dog. Det ser jag fram emot.

Badbollar med glass ska ni ha!
        /morbror Oa

Inga kommentarer: