onsdag 3 november 2010

Tredje videoavsnittet: "En gång kommer vi också att bli historia"

Så var det äntligen dags för vårt sextonde avsnitt. Det spelades in redan för nio månader sedan, men blev färdigredigerat först i förrgår. Att det tog just nio månader för det här programmet att bli färdigt hade ju känts mer passande om dess tema varit motsatsen till vad det nu är. Nu har i och för sig dessa motsatser vissa likheter. Födelsen och döden är förändringar. Stora och viktiga förändringar, skulle nog de flesta hålla med om. Men hur väl man än kan tycka att dessa motsatser hör ihop, ska vi i detta program nöja oss med att fokusera på den ena: Döden. Ett ämne som alltid förblir aktuellt. Vare sig du vill det eller inte.



Så där, ja. Då har vi lämnat döden bakom oss. Nästa gång blir vi arga. Eller våldsamma. Troligtvis lite av båda.

Med vänliga kondoleanser!
        /morbror Oa

2 kommentarer:

Lotta Mor Till Siri sa...

Hej Johan och kompis. Jag har tittat på dödstemat och jag uppmuntrar er gärna att fortsätta era små nedslag.
Johan, du ska läsa litteratur, vetenskap och historia tycker jag. Så kan du sedan doktorera på ämnet barn och död etc etc och då kan du sitta på storteve sen och säga samma saker ungefär.
Om du vill förstås.
Annars går det ju PRECIS lika bra (med selleri ) såhär.

Oa sa...

Mensehejsan, Lotta!

Trevligt att du gillar våra program.

Jag hör till dem som inte tycker att det går lika bra med selleri, emedan selleri är en av de få vegetabiliska ingredienser jag tycker smakar... illa.

Högskolestudier kan för all del vara mycket trevligt, har jag erfarit, men för närvarande har jag fått så det räcker av dem för ett tag framöver. Vad som händer efter framöver vet man dock aldrig.

Och att sända programmet i ett format som når en större publik... Givetvis inte alls något dumt förslag. Får väl hoppas på en utveckling av något slag. När och hur... Det vet man inte heller... än.