tisdag 15 juni 2010

DÄIKB åker på festival

Kära, Internet!

Idag sitter jag och lyssnar på förrförra veckans Felicia. Nina Ramsby letar bland gamla och nya barnlåtar och lyckas hitta en del sköna stycken.

Det var mest ett allmänt barnkulturellt tips till dig. Jag tänker inte ge så mycket reflektioner om musiken i programmet idag.

I stället ska jag gå över till att ge ett annat tips: På fredag och lördag äger Tillbakakaka-festivalen rum i Växjö. Och Du är inte klok barnboken kommer att vara där. Klockan 19:00 lördagen den 19/6 2010 kommer jag och pappa Blipblip att hålla en workshop i Öjaby Scoutstuga. Vill du skapa bilderböcker tillsammans med andra festivalbesökare, så kom dit!

Och vill du det inte, kan du komma dit ändå. Det händer nämligen en massa annat skoj på festivalen också. Själv kommer jag till exempel att uppträda både med Tveksamma Tvåan och med Teater Tufvan.

Det var bara det.
Vi ses i helgen!

/morbror Oa

Inga kommentarer: